An urban legend, urban myth, urban tale, or contemporary legend, is a form of modern folklore consisting of stories usually believed by their tellers to be true. As with all folklore and mythology, the designation suggests nothing about the story's truth or falsehood, but merely that it is in circulation, exhibits variation over time, and carries some significance that motivates the community in preserving and propagating it.

Screaming Tunnel

| Tuesday, January 18, 2011 | |
Kisahnya, ada sebuah rumah petani di deket situ. Suatu hari rumah itu kebakaran, dan di dalamnya ada seorang gadis petani yang tertinggal. Dengan berani, dia menembus api untuk menyelamatkan diri, membuat gaunnya terbakar di beberapa tempat.

Malang, ketika si gadis keluar, gaunnya tertiup angin malam dan malah membuat api di gaunnya menggila. Si gadis berlari menjerit-jerit ke arah terowongan dan terguling, berusaha memadamkan api yang semakin menggila menyelubungi seluruh tubuhnya.

Akhirnya si gadis menemui kematian dalam api panas yang bagaikan neraka di terowongan tersebut.

Sejak saat itu, jika kamu berani menyalakan korek api di terowongan tersebut, kamu akan mendengar jeritan kematian seperti yang dijeritkan gadis itu di penghujung hidupnya, bersamaan dengan angin kencang yang akan mematikan korek agan.

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive